България бе представена като добра винена дестинация на световен форум към ООН

10:43, 22 септември 2022
Страната ни изрази готовност да е домакин на една от следващите винени конференции на Световната организация по туризъм
България бе представена като добра винена дестинация на световен форум към ООН
Тенденцията е 70% от произведеното българско вино да остане за вътрешна консумация и да се изнасят 30%

Делегация на Министерството на туризма, водена от министър Илин Димитров, участва в Шестата глобална конференция за винен туризъм на Световната организация по туризъм към ООН в Алба, Италия.

Министър Димитров взе участие в централната дискусия - "Бъдеще на винения туризъм", на която изрази готовността на България да е домакин на една от следващите винени конференции на Световната организация по туризъм.

По време на дискусията в рамките на форума той представи визията си за развитие на винения туризъм на България пред делегатите на форума и високопоставените политически фигури от утвърдени винени дестинации като Италия, Португалия, Грузия, Сан Марино, Молдова и Гърция, с които бяха заедно на сцената.

Димитров изрази готовността на страната ни да представи най-добрите практики и продукти на нашия винен туризъм и да покаже големия си потенциал в тази ниша.

"България е в уникална позиция, тук всяка от представените в панела държави има свое достойнство, но ние съчетаваме почти всичко това - имаме море, красиви планини, хубаво вино и още много прекрасни неща в близост, които биха могли да привлекат много туристи и са добра причина да ни дойдете на гости. Това че мнозина не познават предимствата и предпоставките за развитие на добър винен туризъм в България е само една чудесна възможност да ви изненадаме", посочи министър Димитров.

По време на разговорите основният фокус бе поставен върху факта, че развитието на винения туризъм внася добавена стойност и допринася за устойчивото развитие на регионите и общностите, като дава отражение върху всички процеси и елементите от веригата. Той е и форма на социална комуникация. Основните акценти и послания във всички дискусии в рамките на форума бяха именно върху устойчивото развитие в туризма, въвеждането на иновации и дигитализацията, както и взаимната свързаност на винения туризъм с другите индустрии, свързани с гостоприемството.

Виненият туризъм и консумацията на напитката е част от културата и всички ритуали - за италианците виното е част от общуването, за испанците - част от културата на хранене, за гърците е символ и част от ритуалността. Но всички се съгласиха, че е част от преживяването по време на едно туристическо пътуване, а при направата на вино едно от най-важните неща е историята, която стои зад него.


Основният ден от Шестата глобална конференция за винен туризъм завърши с дегустации и пътешествие със старинен парен влак до една от известните винени локации, разположени по хълмовете с лозя в околностите на Алба.

Очаква се отлична реколта грозде

"Очакваме отлична реколта като качество. Тенденцията на база белите сортове, които са към края на гроздобера, показват добро количество и качество. Реколтата е около 10% повече от миналата година", коментира вчера (21.09) изпълнителният директор на Агенцията по лозата и виното Георги Тодоров.

Той обясни, че комисиите приключват теренните проверки в землището на Поморие, а след обилните дъждове там са засегнати 2 500 декара. По думите му липсата на работна ръка е сериозен проблем, но вече се минава към индустриално бране на грозде.

"Цените са по-високи спрямо миналата година. Винопроизводителите не се притесняват от цената, сключват си сделките. Дори може да се каже, че в момента има глад за грозде. Потреблението се увеличи и се върна в нормалните граници. Наблюденията са, че винаги в началото на кампанията цените започват на едни нива, след това могат да паднат надолу или застават на едно равнище. Цените са около 20-25% по-високи спрямо миналата година", добави Тодоров пред Bulgaria ON AIR.

Тенденцията е 70% от произведеното българско вино да остане за вътрешна консумация и да се изнасят 30%.

Той изтъкна, че основните ни пазари са Централна Европа, Източна Азия и САЩ, но също така навлизаме и в по-екзотични пазари като Виетнам и Южна Африка.

Разходите на винопроизводителите са нараснали с почти 100% спрямо миналата година. Също така поскъпна и трудът", посочи Тодоров.

Етикети:
ООН, Илин Димитров, форум, вино
Още от Общество