Airbus може да забави някои доставки на самолети през 2023 г.

09:00, 27 ноември 2022
Анализаторите казват, че космонавтиката се бори с поредица от едновременни проблеми с множество странични ефекти
Проблем с ремонтите на самолети
В момента около 129 самолета Airbus, задвижвани от Pratt, и 55, оборудвани с двигатели LEAP на CFM, не работят в очакване на ремонт

Airbus подготвя почвата за по-нататъшни забавяния на планираните дати за доставка на някои реактивни самолети за средни разстояния през 2023 г., въпреки че се надпреварва да изпълни целите си за доставки за 2022 г.

Двускоростният подход идва, тъй като остава несигурност относно доставките на двигатели за производство на нови самолети, както и други части и труд, съобщава Ройтерс. 

Говорител на Airbus каза, че няма коментар относно доставките преди следващия си месечен бюлетин в началото на декември.

Анализаторите казват, че космонавтиката се бори с поредица от едновременни проблеми с множество странични ефекти.

Производителите на реактивни самолети и двигатели се борят с проблемите на веригата за доставки и труда, но също и световните сервизи за ремонт, необходими, за да помогнат на авиокомпаниите да посрещнат по-рязко от очакваното възстановяване на търсенето, като запазят съществуващите си самолети в експлоатация.

Задръстването на капацитета за ремонт доведе до спиране на десетки самолети, тъй като техните двигатели излизат късно от основен ремонт, а това от своя страна създаде конкуренция за двигатели между новите линии за сглобяване на самолети и резервните части за съществуващия флот.

Поне един производител на двигатели изпитва подновен натиск да прехвърли повече двигатели от производството на самолети към набор от резервни части за съществуващи клиенти. 

Airbus произвежда семейни реактивни самолети A320-neo с избор от двигатели от съвместното предприятие на General Electric и Safran CFM International или подразделението на Raytheon Technologies Pratt & Whitney. Boeing използва само CFM за своето семейство 737.

В момента около 129 самолета Airbus, задвижвани от Pratt, и 55, оборудвани с двигатели LEAP на CFM, не работят в очакване на ремонт, според ръководителя на глобалното консултиране на Ascend by Cirium Роб Морис.

Нито един от производителите на двигатели не даде незабавен коментар.

През октомври Airbus и Safran изразиха по-оптимистична нотка относно наскоро прекъснатите доставки на двигатели от Boeing, който заяви по време на тримесечните си печалби, че двигателите са основното им ограничение.

В същото време източници от индустрията на двигателите настояват, че проблемите от тяхната страна на оградата не са единствено виновни за забавянията.

Производителите на реактивни самолети се сблъскват с трудности при получаването на други части навреме, включително камбузи и тоалетни, каза един от ръководителите. 

Етикети:
самолети, забавяне, Airbus
Още от Бизнес