Мобилното банкиране спестява време и пари на потребителите

11:05, 29 януари 2024
Нов дизайн, навигация и функции, улесняващи потребителите, ще предлага обновеното мобилно приложение My Fibank
Мобилното банкиране спестява време и пари на потребителите
От банката работят и по голям проект, свързан с изкуствения интелект

„Редизайнът на приложението е вдъхновен от технологичните тенденции и предпочитанията на нашите клиенти. Следваме навиците на потребителите и изискванията им, и развиваме приоритетно това, което използват повече“, заяви пред dividend.bg Божидар Дойчинов - зам.-директор „Дигитално банкиране“ в Първа инвестиционна банка.


Съвсем скоро Първа инвестиционна банка (Fibank) ще изненада клиентите си с изцяло променено мобилно банкиране. Проектът за редизайн на приложението My Fibank е създаден въз основа на данните, получени от две задълбочени проучвания в рамките на година и половина, както сред служители на банката, така и сред клиентите й.

Идеята е новият дизайн да бъде още по-интуитивен за потребителите и да направи управлението на финансите им още по-бързо и лесно, като същевременно сигурността на данните и сметките им е на най- високо ниво.

Новата версия на приложението ще бъде достъпна за потребителите поетапно.

„Идеята е да имаме обратна връзка от клиентите, за да може, ако възникне някакъв казус или неяснота, да го решим бързо и по оптимален начин. Една от основните промени ще е в навигацията на приложението – вече ще е изнесена в долната част на екрана, а и визуално ще е доста различно. Въвежда се и default-на сметка – заложена е по подразбиране с цел улеснение във всички процеси на плащане“, сподели Божидар Дойчинов.

Той уточни, че Първа инвестиционна банка предлага денонощно съдействие (съпорт) в дигиталното банкиране.

„Мисля, че сме една от малкото финансови институции в страната ни, която поддържа денонощен съпорт от истински човек, а не от чат бот. Имаме личен контакт с клиентите, който е изключително полезен, тъй като всяка една обратна връзка, която получаваме, независимо дали положителна или не, за нас е градивна. Имаме постоянен контакт с колегите от съпорта – те ни дават информация къде се затрудняват клиентите, а ние се стремим да надграждаме и улесняваме приложението. Държим на връзката с клиента. Въпреки че минаваме през дигитален канал, персоналната комуникация в никакъв случай не е на заден план“.

Божидар Дойчинов каза още, че са заложили на по-добрата визуална информация за потребителя.

Менюто „Карти“ вече ще е много по-интерактивно. Влизайки в него, всеки клиент на банката има възможност да извършва различни действия със своите карти – да ги блокира, замразява, да променя лимита си и то по всяко време на денонощието, от всяка една точка на света.


Услугата е една от най-ползваните от клиентите ни, а с редизайна информацията ще бъде поднесена по значително по-опростен и персонализиран начин.

„В някои полета информацията ще бъде достъпна по изцяло нов начин. Например, ако сте платили с карта, ще може да видите логата на търговците, както и локациите на магазините, от които сте пазарували. Ние сме една от първите банки, които въведоха P2P Blink преводите – по мобилен номер. С тях не е необходимо потребителите да имат банковата сметка на човека, на когото искат да преведат пари, а само мобилният му номер – без значение в коя банка е сметката му, стига тя да е участник в тази платежна услуга. Преводът се извършва 24/7 - мигновено, докато мигнем, което е и една закачка с името му – „blink“. Fibank е отворена към всички банки в България – и за изходящи, и за входящи преводи. Това е една от причините да наблюдаваме постоянен ръст на този тип преводи“.


Една от най-полезните и използвани услуги и към момента е предварителната заявка за операции на каса. С тази услуга клиентите заявяват вноска, теглене или друга касова операция сами през My Fibank. А при посещението им в банковия офис директно отиват на касата.

Чрез My Fibank скоро ще можем да плащаме и паркинг зони.

Той уточни също, че „най-търсените услуги по всяко време на годината са тези, които спестяват време и не се налага да излизаш от вкъщи, работа или др.“ .

"Нашата цел е да накараме потребителите да използват колкото се може повече приложението, защото ние не предлагаме само банкови услуги, а също и такива, които улесняват ежедневието ни и ни спестяват време. Мога да дам пример с покупката на винетка или маршрутна карта, което става за по-малко от 20 секунди, а освен това, когато наближи изтичането й – клиентите получават известие. Сред този вид допълнителни услуги са още: плащане на комунални услуги и местни данъци и такси, като за последната непрекъснато добавяме нови общини“.


„До края на годината планираме добавянето и на други услуги, а някои от старите ще бъдат подобрени. Често получаваме запитвания дали приложението ни ще има Dark Mode. Отговорът е „Да“. И това предстои на следващия етап от редизайна".

Божидар Дойчинов споделя, че клиентите на банката използват по-често мобилното приложение пред уеб версията на онлайн банкирането. Както и че при работа с апликацията не съществуват заплахи от фишинг атаки.

От банката работят и по голям проект, свързан с изкуствения интелект. Моделът е базиран изцяло на AI модела, който познаваме през ChatGPT. От банката само загатват за проекта, предстои да разберем повече.

Етикети:
Fibank, ПИБ, мобилно банкиране
Водещи новини

ЕП призовава ЕС да даде на Украйна всичко необходимо, за да победи Русия

19:07, 29 Февр 24

ЕП прие план за защита на европейския енергиен пазар от манипулации

17:25, 29 Февр 24

Денков: Не искаме да има нови избори, но няма и да бъдем параван

15:45, 29 Февр 24

Биткойн се подготвя за ново голямо покачване, след като вече достигна 63 000 долара

14:05, 29 Февр 24

Парите по новата програма за саниране с 20% самоучастие са на привършване

12:28, 29 Февр 24

Най-нови

ЕП призовава ЕС да даде на Украйна всичко необходимо, за да победи Русия

19:07, 29 Февр 24

ЕП прие план за защита на европейския енергиен пазар от манипулации

17:25, 29 Февр 24

Денков: Не искаме да има нови избори, но няма и да бъдем параван

15:45, 29 Февр 24

Биткойн се подготвя за ново голямо покачване, след като вече достигна 63 000 долара

14:05, 29 Февр 24

Парите по новата програма за саниране с 20% самоучастие са на привършване

12:28, 29 Февр 24

Още от Банки